تشریح 2 مانع بهره‌برداری معادن استان سمنان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/28 ساعت : 15:31 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در راستای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در استان سمنان، ۲۴ واحد معدنی جهت دریافت تسهیلاتی به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال به بانکها معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، بهروز اسودی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، نرخ بالای سود و عدم پذیرش پروانه بهره‌برداری به‌عنوان وثیقه را دو مانع بهره‌برداری معادن این استان از تسهیلات رونق تولید برشمرد و اظهار کرد: از مجموع ۲۴ واحد معدنی معرفی شده تاکنون فقط ۵ واحد موفق شده‌اند تسهیلات خود به ارزش حدود ۱۰۴ میلیارد ریال را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات سرمایه در گردش برای معادن معنایی ندارد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی به‌منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات معدنی استفاده می‌شود و با توجه به اینکه معادن، مواد اولیه استفاده نمی‌کنند سرمایه در گردش توجیهی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عدم پذیرش پروانه بهره‌برداری توسط بانک‌ها به‌عنوان وثیقه و عدم توجیه اقتصادی نرخ سود تسهیلات را از مهمترین موانع پرداخت تسهیلات به معادن عنوان کرد .

وی اظهار داشت: معادن پایه صنعت هستند و بانک‌های عامل باید ماهیت معدن را از صنعت جدا بدانند و نوع ماهیت مواد معدنی مدنظر قرار گیرد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به ثبت نام بیش از 2300 واحد تولیدی در سامانه بهین یاب افزود: تاکنون ۸۷۳ واحد تولیدی استان به ارزش بیش از ۵۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که حدود ۶۰ درصد از سهم تسهیلات استان پرداخت شده است.

اسودی با اشاره به دستور کار دوم این جلسه گفت:در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به ارزش ۳۲ میلیارد ریال به سه واحد صنعتی موافقت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرایی شدن ۶۸ درصد از مصوبات این کارگروه خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تاکنون مشکلات ۵۸۸ واحد تولیدی استان بررسی شده است.

همچنین در این نشست و در آخرین دستور کار، مشکلات بانکی و مالیات دو واحد تولیدی صنایع الکترونیک سازان و پیروز پلاستیک با حضور مدیران واحد بررسی شد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید